شرکت پایشگران نوین - لوگو

خدمات پایشگران رسانه نوین

مانیتورینگ برنامه‌های تلویزیونی

مانیتورینگ برنامه‌های رادیویی

مانیتورینگ برنامه‌های ماهواره‌ای

گزارش و تحلیل آماری

کنداکتور پخش تیزر و زیرنویس

پنل اختصاصی هوشمند مشتری

پایش رسانه‌های دیداری و شنیداری صدا و سیما

 

پایش رسانه‌های دیداری و شنیداری به دو بخش خبری و غیرخبری تقسیم می‌شود. بخش‌های خبری شامل اخبار پخش شده در زمان‌های مشخص و بخش‌های غیرخبری شامل سایر برنامه‌های تولید و ترکیبی هستند که زمان پخش مشخصی ندارند. شبکه‌های اصلی تلویزیون (سیما) و رادیو مورد پایش قرار می‌گیرند.

شبکه‌های دیجیتال صدا و سیما که علاوه بر شبکه‌های اصلی مورد رصد قرار می‌گیرند شامل ۱۰ شبکه مانند افق، سلامت، نسیم، قرآن و تماشا هستند. همچنین ۳۲ شبکه استانی در دو بخش خبری و غیرخبری پایش می‌شوند.

شبکه‌های ماهواره‌ای برون‌مرزی فارسی‌زبان مانند من و تو، بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و رادیو فردا به دلیل انعکاس اخبار مورد رصد قرار می‌گیرند. در مواردی خاص نیز شبکه‌های ماهواره‌ای غیرفارسی‌زبان برون‌مرزی پایش می‌شوند. شبکه‌های ماهواره‌ای درون‌مرزی مانند الکوثر، العالم، پرس تی وی و هیسپان تی وی نیز در صورت درخواست سازمان‌ها قابل ارائه هستند.

 

پایش جامع تیزر و زیرنویس رسانه‌های صدا و سیما

 

پایش دقیق تیزر و زیرنویس‌های پخش شده در رسانه‌های دیداری و شنیداری صدا و سیما، از جمله خدمات ارزشمند این شرکت است. این پایش شامل ریز و جزئیات پخش تیزر و زیرنویس‌های سازمان از کلیه شبکه‌های مورد رصد است. اطلاعات مربوط به شبکه، ساعت پخش، نام برنامه پخش شده پس از تیزر و حتی نام تیزر در جداول مستقل ارائه می‌شود. همچنین پایش زیرنویس‌های بازرگانی و مقایسه آن با کنداکتور اعلامی سازمان، از دیگر خدمات ارزشمند این بخش است که به روز رسانی و اطلاع رسانی به موقع را امکان پذیر می‌سازد.

تحلیل جامع آماری و محتوایی رصد رسانه‌ای

 

بخش تحلیل آماری و محتوایی، خروجی ارزشمندی از پایش رسانه‌ای است که به صورت مناسبتی، هفتگی، ماهانه، سالیانه و یا در بازه‌های زمانی اعلامی کارشناسان سازمان، به صورت فایل‌های اکسل و پی دی اف ارائه می‌شود. این تحلیل شامل مواردی همچون مجموع تعداد اخبار پخش شده، نحوه جهت‌گیری اخبار، تعداد اخبار منعکس شده در مورد مسئولان سازمان، مصدر انتشار خبر، تعداد اخبار هر سازمان و استان، تحلیل براساس موضوع اخبار حمایتی و انتقادی، بیشترین خبرهای بازتاب یافته و کل مدت زمان انعکاس خبر سازمان و … می باشد. همچنین در تحلیل محتوایی، موارد مهمی مانند داده‌نمایی برنامه‌های مرتبط، اهم موضوعات برنامه‌ها، گزارش تحلیلی رویکرد اخبار و مقایسه درصد برنامه‌ها براساس جایگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.